Categorias: Idiomas | Inglês


Redesigning Social Inquiry Ragin, Charles C. Sage Us

Por: R$ 196,92

em até 3x sem juros no cartão

Status Produto Produto indisponível
Este produto está temporariamente indisponível.
Nós avisaremos quando ele chegar.

Sinopse

For over twenty years Charles C. Ragin has been at the forefront of the development of innovative methods for social scientists. In Redesigning Social Inquiry, he continues his campaign to revitalize the field, challenging major aspects of the conventional template for social science research while offering a clear alternative. Redesigning Social Inquiry provides a substantive critique of the standard approach to social research—namely, assessing the relative importance of causal variables drawn from competing theories. Instead, Ragin proposes the use of set-theoretic methods to find a middle path between quantitative and qualitative research. Through a series of contrasts between fuzzy-set analysis and conventional quantitative research, Ragin demonstrates the capacity for set-theoretic methods to strengthen connections between qualitative researchers’ deep knowledge of their cases and quantitative researchers’ elaboration of cross-case patterns. Packed with useful examples, Redesigning Social Inquiry will be indispensable to experienced professionals and to budding scholars about to embark on their first project.


Detalhes do produto

Peso: 0,367 kg
Número de páginas: 240
Ano de edição: 2008
ISBN 10: 0226702758
ISBN 13: 9780226702759
Altura: 14
Largura: 21
Comprimento: 2
Edição: 1
Idioma : Inglês
Assuntos : Sociologia


Quem viu este produto, comprou também!

Avaliações



Nós usamos cookies para melhorar a sua experiência no site e, ao continuar navegando, você concorda com essas condições. Acesse o nosso Portal de Privacidade para visualizar nossas Política de Privacidade, Política de Cookies e Termo de Compromisso e Uso do Site.