This text presents up-to-date theory, research, and classroom applications in second language reading from an interactive perspective. The paperback edition presents up-to-date theory, research, and classroom applications in second language reading from an interactive perspective. The book supports the view that reading in a second language involves more than decoding; instead, reading is seen as an interactive process whereby the learner´s own background and knowledge contribute to understanding reading material. These articles are written by experts in the reading field, who present process models and discuss classroom applications. The book examines traditional approaches that focus on text and decoding skills, as well as more contemporary theories that consider the reader´s base knowledge.
Peso: | 0,45 kg |
Número de páginas: | 304 |
Ano de edição: | 1988 |
ISBN 10: | 0521358744 |
ISBN 13: | 9780521358743 |
Altura: | 23 |
Largura: | 15 |
Edição: | 1 |
Idioma : | Inglês Britânico |
Nível de ensino inicial : | Avançado |
Tipo de ensino : | ELT - Inglês como Língua Estrangeira ou 2ª Língua |
Assuntos : | Pedagogia e Educação |
Assuntos : | Linguística |
Nós usamos cookies para melhorar a sua experiência no site e, ao continuar navegando, você concorda com essas condições. Acesse o nosso Portal de Privacidade para visualizar nossas Política de Privacidade, Política de Cookies e Termo de Compromisso e Uso do Site.
Avaliações