From Corpus to Classroom summarises and makes accessible recent work in corpus research, focusing particularly on spoken data. It is based on analysis of corpora such as CANCODE and Cambridge International Corpus, and written with particular reference to the development of corpus-informed pedagogy. The book explains how corpora can be designed and used, and focuses on what they tell us about language teaching. It examines the relevance of corpora to materials writers, course designers and language teachers and considers the needs of the learner in relation to authentic data. It shows how the answers to key questions such as Is there a basic, everyday vocabulary for English?How should idioms be taught and What are the most common spoken language chunks? are best explored by means of a clearer understanding of the workings of language in context.
Peso: | 0,735 kg |
Número de páginas: | 332 |
Ano de edição: | 2007 |
ISBN 10: | 0521616867 |
ISBN 13: | 9780521616867 |
Altura: | 25 |
Largura: | 19 |
Comprimento: | 2 |
Edição: | 1 |
Componente da série : | Livro |
Faixa etária final : | Adultos +21 anos |
Faixa etária inicial : | Adultos +21 anos |
Idioma : | Inglês Britânico |
Método de ensino : | Estudo orientado e/ou individual |
Nível de ensino final : | Avançado |
Nível de ensino inicial : | Avançado |
Nós usamos cookies para melhorar a sua experiência no site e, ao continuar navegando, você concorda com essas condições. Acesse o nosso Portal de Privacidade para visualizar nossas Política de Privacidade, Política de Cookies e Termo de Compromisso e Uso do Site.
Avaliações