This innovative volume presents an in-depth study of the language used by participants in business meetings. The cutting-edge research draws on the Cambridge and Nottingham Business English Corpus (CANBEC), a unique resource which brings together meetings of different types both within and between companies, involving speakers whose roles and responsibilities vary, and who represent a range of nationalities and first languages. Keywords, concordance lines and discourse analysis provide thorough insights into aspects such as the structural stages of meetings, participants´ discursive practices, interpersonal language and creativity, and power and constraint. The author concludes by making practical suggestions for using these findings to inform the teaching of business English.
Peso: | 0,39 kg |
Número de páginas: | 286 |
Ano de edição: | 2010 |
ISBN 10: | 0521133432 |
ISBN 13: | 9780521133432 |
Altura: | 23 |
Largura: | 15 |
Edição: | 1 |
Idioma : | Inglês Britânico |
Nível de ensino inicial : | Avançado |
Tipo de ensino : | ELT - Inglês como Língua Estrangeira ou 2ª Língua |
Assuntos : | Pedagogia e Educação |
Assuntos : | Linguística |
Nós usamos cookies para melhorar a sua experiência no site e, ao continuar navegando, você concorda com essas condições. Acesse o nosso Portal de Privacidade para visualizar nossas Política de Privacidade, Política de Cookies e Termo de Compromisso e Uso do Site.
Avaliações