Teachers who are making the transition into management need to gain expertise in specialist areas such as personnel, marketing and finance. This book provides an introduction to these three areas, a section being devoted to each. ´People and organisations´ covers staff selection and development, managing curriculum development and innovation, and organising resources and information. It emphasises the importance of communication. ´Marketing´ begins by defining marketing and describing ´the marketing mix´. It goes on to offer detailed guidance for developing and implementing a marketing plan. ´Finance´ deals with financial records and statements, cashflow management, management accounting and using financial information, all in terms which are accessible to non-specialists. There are clear explanations in each area supported by examples and case studies drawn from the author´s own extensive experience. Each chapter contains a set of follow-up activities which reinforce and develop the content of the chapter by relating it to practical issues.
Peso: | 0,595 kg |
Número de páginas: | 356 |
Ano de edição: | 1991 |
ISBN 10: | 0521377633 |
ISBN 13: | 9780521377638 |
Altura: | 23 |
Largura: | 15 |
Comprimento: | 2 |
Edição: | 1 |
Componente da série : | Livro |
Faixa etária final : | Adultos +21 anos |
Faixa etária inicial : | Adultos +21 anos |
Idioma : | Inglês Britânico |
Método de ensino : | Ensino orientado pelo professor |
Nível de ensino final : | Avançado |
Nível de ensino inicial : | Avançado |
Assuntos : | Livro Para Professor |
Nós usamos cookies para melhorar a sua experiência no site e, ao continuar navegando, você concorda com essas condições. Acesse o nosso Portal de Privacidade para visualizar nossas Política de Privacidade, Política de Cookies e Termo de Compromisso e Uso do Site.
Avaliações